לתרומות לחץ כאן

האיסור בהחזקת טלפון לא כשר

שלום לכבוד הרב.
האם עצם זה שיש ברשות אדם טלפון סלולרי שאינו מאושר ו/או אינטרנט שאינו מסונן (גם כשאינו נחשף לתכנים האסורים) הוא עובר על איסורים דאוריתא.
תודה וכל טוב

תשובה:

שלום רב.

אין בכך איסור דאורייתא, אך בגמרא מבואר לענין אדם שהולך במקום שבנות ישראל עומדות על הכביסה, שאם יכל ללכת בדרך אחרת, אפילו שהוא עוצם עיניו, בכל זאת הוא נחשב לרשע, מכיון שלא היה לו להתקרב בדרך זו, וכן הדין לענין זה.

 

מקורות:

גמרא בבא בתרא נז,א, ובחפץ חיים הלכות לשון הרע כלל ו' באר מים חיים ס"ק י"ד האריך להסביר מפני מה דווקא בעריות אסרו את זה שנפשו של אדם מחמדתן. ויתכן שדבר זה בכלל האיסור של 'ונשמרתם מכל דבר רע'.

ויש הסוברים שזה בכלל איסור ייחוד.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לכאורה צ"ע האם בהחזקת הטלפון נחשב כהולך בדרך? הרי הוא יכול כלל לא להכנס לאתרים שאינם צנועים או שכוללים תוכן לא צנוע. שרק אם יכנס ויתכוון לא להסתכל אז יהיה דומה להולך בדרך. ועוד שיכול לשים חסימה ואז רגליים לדבר שלא ייכנס כלל ועוד צ"ע בכלל האם חשש בתמונות דומה לחשש בנשים ממש. ומה בדבר אנשי עסקים שאולי הם יצאו מגדר של " יש לו דרך אחרת" על כן האדם צריך לשית עצה בנפשו היאך לא לפול לידי היצר הרע ובתחבולות תעשה לך מלחמה ואל להם לרבנים להוסיף איסורים גמורים מחודשים וקלושים שזהו חומרא דאתי לידי קולא

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל