לתרומות לחץ כאן

הבאת ילדים לבית כנסת

שאלה ראשונה : ידוע לי שיש אנשים שמגיעים לבית הכנסת בגלל שהילידים שלהם מבקשים ומפריעים להם עד שמביאם לבית הכנסת עם זאת לילדים האלו יש בעיית ריכוז וקשב ואם אומר להם לא להביא את הילדים האלה בטוח לי שלא יבואו ההורים כלל לבית הכנסת וכן הילידים לא יהיו קשורים בכלל ליהדות מה עדיף השקט בבית או לסבול את ההפרעה אך לשמור הילד?
שאלה שניה : שאלה שניה יש הורים שחשוב להם להביא את הילדים וכשמפריעים הילידים הם אינם מוצאים אותם מבית הכנסת האם יש מקום להעיר להורים אלה על אף שאני יודע אם העיר להם לא יבואו לבית הכנסת.
שאלה שלישית : מה עושים כשהקהל לא מבין את דרשותיך בעניין הבאת ילדים לבית הכנסת הם אינם נשמעים להוראות ולא אכפת להם ממה נעשה עם ילדכם

תשובה:

מועדים לשמחה.

אכן יש כאן דילמה לא פשוטה. שכן באופן רגיל, כבר כתבו הפוסקים שאסור להביא לבית הכנסת ילדים שאינם יודעים לכבד את המקום בהתנהגותם, כדי שלא להפריע לסדרי התפילה וכדי שלא יתרגלו שבית הכנסת הוא מגרש משחקים. אולם, מדבריך אני מבין שקיימים שיקולים נוספים, ומדובר בציבור שאם תגבילו אותם בענין זה עלולים אף ההורים להתרחק יותר ולא יבואו לתפילה כלל, ובאופן זה יתכן שכדאי להעלים עין, ולאפשר להם להביא את אותם ילדים לבית הכנסת.

מה שניתן ליעץ, הוא ליצור איזו שהיא מסגרת בונה בתוך בית הכנסת, כגון חלוקת ממתקים בסוף התפילה לאלו העונים אמן יפה, אולי להגדיר מקום מסויים לילדים שם ישב איתם אדם המבין לנפשם ומסוגל ויודע לשלוט בהתנהגותם, הכל לפי הענין ולפי אופי בית הכנסת ודרך פעילותו.

כמו כן, בהחלט ניתן ליצור מסגרת של משמעת בתוך בית הכנסת בו ניתן יהיה להעיר בדרכי נועם אך בתקיפות להורים שאינם משגיחים די הצורך על ילדיהם. אין סיבה לאפשר שבית הכנסת יראה כמו ג'ונגל…

בהצלחה רבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל