לתרומות לחץ כאן

פתרון לנושא העגונות?

האם כדי למנוע חשש עיגון אפשר לרשום גט לאחר הנישואין ולהפקידו בידי נאמן או אדם שימונה לשליח הבעל ואילו האישה תמנה שליח מטעמה כך שבמידה ואחד מהצדדים ירצה להתגרש אזי ועל פי הסכם שייחתם מראש בין הבעל והאישה ויאושר בפני דיינים כי נכתב ונחתם בהסכמה .
האדם שמונה ע"י הבעל להיות שלוחו למסירת הגט ייתן את הגט שנכתב והופקד בידיו או בידי הנאמן לאדם שמונה ע"י האישה להיות שליחה לקבלת הגט והכל ייעשה בפני בית דין ומעשה הגירושין יתבצע ע"י השלוחים ?
מה תשובת הרבנים על השאלות לעיל ?

תשובה:

לא ניתן למנוע עיגון בעצה הזו.

א. לאחר נכתב הגט אסור להם לחיות ביחד. אם הם חיו ביחד לאחר שנכתב הגט, הגט פסול, ראה גיטין יח,א ו-עו,ב.

ב. אם יש מצב של עיגון, פירושו של דבר, שהבעל מסרב לגרש, אז איך אפשר לגרש עם הגט או עם המינוי שנעשה לפני כן. הרי סביר להניח שהבעל יבטל את הגט ו/או את השליחות. יתרה  מזו, גם אם הבעל אינו מבטל את הגט או את השליחות, כל עוד הבעל אינו רוצה לגרשה, לא ברור כלל שניתן לעשות זאת עם המינוי הראשוני, ראה בחידושי הרשב"א גיטין לב,א ובחידושי הגרע"א שם.

ג. באופן כללי, כדאי לדעת שעשיית שליחות לגירושין אינו דבר של מה בכך. ובפרט שליח הולכה לשליח קבלה, ושהגירושין יתבצעו בין שניהם. ולהלכה נפסק שלא ניתן לגרש כך, ראה בתחילת סי' קמא. (אמנם אם האישה מינתה את השליח לפני שהבעל מינה אות השליח לקבלה, לכאורה מעיקר הדין אין בעיה. אבל ודאי שלא ניתן לעשות מעשה כזה בגלל הבעיות הנוספות שיש במהלך כזה).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל