שלום כבוד הרבנים.
אדם שנמצא בביתו ובירך מזונות על משהו וגם שהכל על שתיה מסויימת,ואחרי כמה זמן קבע סעודה על לחם ובסוף הסעודה בירך ברכת מזון,האם כשהוא יאכל משהו בבית הוא צריך שוב לברך מזונות או שהכל אחרי הברכת מזון? או שמא ברכת מזון לא נחשבת להסח דעת?
תשובה:
שלום רב
באופן רגיל ודאי ברכת המזון נחשבת היסח הדעת, שכן אשר אדם מברך ברכת המזון הוא עושה זאת בסיום אכילתו. השאלה היא, מה קורה כאשר אדם מתנה במפורש שאינו מסיח דעתו, ורצונו להמשיך לאכול בלי ברכה ראשונה. ובענין זה דעת המשנה ברורה באופן ברור שהברכה מהווה הפסק והיסח הדעת, אולם יש חולקים, ראה הדברים בהרחבה בתשובתנו כאן.