לתרומות לחץ כאן

עובד של חברה שרוצה לעבוד ישירות אצל לקוח של החברה

אני עובד בחברה שנותנת שירותים כלכליים לרשויות מקומיות. לאחרונה הציעו לי ברשות מסויימת שאני עובד איתה לעבור לעבוד ישירות איתם (כלומר להיות עובד ישיר שלהם ולעזוב את החברה הנוכחית שלי)
שאלתי היא אם אין כאן בעיה של השגת גבול, שהרי במקום שהרשות תשלם לחברה, היא "תפטר" את החברה ותעסיק אותי.
מס' פרטים להשלמת התמונה:
א. אני חתום על חוזה שלא לעבור לעבוד אצל לקוח של החברה, אלא לאחר תקופת צינון של כמה חודשים. הרשות מתכוונת לפתור את הבעיה הזאת בכך שהמתנ"ס של הרשות יהיה המעסיק הרישמי שלי ולא הרשות.
ב. שמעתי מבכירים ברשות שחושבים להפסיק את ההתקשרות עם החברה בגלל שלא מרוצים ממנה. לכן יש סיכוי גבוה שהחברה תפסיק לעבוד עם הרשות בלי קשר אלי.
ג. אני מתכוון לעזוב את החברה הנוכחית בשנה הקרובה בכל מקרה על מנת לשפר את שכרי. מצב כזה מחזק את ההערכה שהקשר בין החברה לרשות לא ימשיך.

רציתי להוסיף עוד נתון:
עד עכשיו עבדתי 4 ימים בשבוע ברשות ועוד יום ברשות אחרת. היום החברה החליטה משיקולים שלה לצמצם את העבודה שלי ברשות הזאת ליום אחד בשבוע. זה לא מספיק לרשות והיא הייתה מאוד רוצה שאמשיך לעבוד אצלה יותר. גם בגלל זה היא מציעה לי לעבור לעבוד אצלה.

אשמח לקבל מקורות
שוב תודה רבה, וישר כוח

תשובה:

שלום רב,

אתה יכול לעבוד ישירות אצל הרשות.

מקורות:

אין איסור עני המהפך בחררה, כיון שהרשות כבר לא רוצה לעבוד עם החברה וכן אין סמיכות דעת לחברה שהרשות תמשיך לעבוד אתה. עיין ים של שלמה קידושין פ"ג סי' ב.
לכאורה אין תוקף להתחייבות של תקופת צינון, מדין קנין דברים. ואף שבשו"ת חתם סופר יו"ד סי' ט כתב על אחד שלמד שחיטה והתחייב שלא לשחוט בגבולו של המלמד, שהוא חייב לקיים תנאו מדין פעולת שכיר, מכל מקום בנידון דידן אדרבה המתחייב עובד והשכר שהוא מקבל הוא תמורת עבודתו. ועל כל פנים אם ניתן לעבוד דרך המתנ"ס אינו נראה שיש בכך בעיה של הפרת ההסכם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל